Prowadzenie hotelu jest przedsięwzięciem wymagającym doskonałej organizacji i skrupulatności. Najważniejszym elementem wpływającym na jego funkcjonalność jest właściwy wygląd i rozmieszczenie pokoi dla gości. Należy pamiętać, aby personel zawsze utrzymywał w nich nienaganny porządek, meble powinny być nowoczesne i spełniać wymagania gości. Warto również mieć kilka typów pokoi, klient w wieku 20 lat ma zupełnie inne poczucie stylu i funkcjonalności niż osoba w średnim wieku.
Kadra zajmująca się hotelem powinna być regularnie doszkalana w zakresie najnowszych standardów obsługi klientów. Jednym z najważniejszych stanowisk w firmie jest recepcja, to właśnie ją goście widzą jako pierwsze miejsce w hotelu, dlatego zawsze musi wyglądać nienagannie. Pracownik recepcji jest niejako wizytówką przybytku, to on wita gości i przedstawia im aktualną ofertę. Dlatego tak ważne jest, aby miejsce jego pracy było, jak najbardziej funkcjonalne. Nie ma nic bardziej frustrującego dla podróżnych, gdy muszą czekać aż pracownik znajdzie klucz do ich kwatery. W celu uniknięcia podobnej sytuacji warto zainstalować zawieszki hotelowe do kluczy. Odpowiednio podpisane pozwolą recepcjonistce bardzo szybko odszukać odpowiedni przedmiot, dzięki czemu firma zrobi dużo lepsze wrażenie. Zawieszki hotelowe do kluczy powinny mieć odpowiedni wygląd pasujący do otoczenia. Ważny jest również ubiór pracowników, powinien w jak największym stopniu podkreślać profesjonalizm danego miejsca.