Posiadanie automatycznej bramy do garażu jest bardzo dużym ułatwieniem. Nie musimy nawet wysiadać z samochodu, by wjechać do środka. Mając garaż wbudowany w bryłę domu, możemy z ciepłego wnętrza auta przejść bezpośrednio do środka budynku, co jest niezmiernie komfortowe w okresie zimowym. Wystarczy tylko za pomocą pilota otworzyć bramę, a następnie ją za sobą zamknąć. Niestety zdarza się, że mechanizm sterujący zawodzi. Sprawdzamy, jakie są najczęstsze usterki oraz jak można je naprawić.
Napęd bramy najczęściej realizowany jest za pomocą specjalnego siłownika. Napędza go niewielki silnik elektryczny, a ramię przenosi ruch na powierzchnię drzwi. Tutaj może dojść do uszkodzenia dwóch elementów: Samego silnika elektrycznego bądź zacisków i przegubów ramienia. Urządzenie najczęściej jest produkowane jako nierozbieralna całość, więc jeśli dojdzie do awarii, powinniśmy je po prostu wymienić. Kompletny siłownik bramy garażowej bez problemu znajdziemy w sklepach branżowych oraz w Internecie.
Drugi popularny problem może dotyczyć urządzenia sterującego, które potrafi odmówić posłuszeństwa. Zazwyczaj dzieje się tak z powodu złego styku przewodów elektrycznych, dostania się wilgoci lub zalania wodą, a czasami sterownik może przestać działać po prostu ze starości. Jeśli sprawdzenie połączeń elektrycznych nie pomoże, pozostaje zakupić nowe urządzenie, co można zrobić na przykład na stronie https://horsklep.pl/. Element ten odpowiedzialny jest zarówno za dostarczanie prądu do siłownika, jak i za obsługę zdalnego sterowania bramy pilotem.