Otwarcie własnej cukierni jest marzeniem bardzo wielu osób. Zwykle wyobraźnia podpowiada nam, ze będzie to chętnie odwiedzane i przytulne miejsce. Jednak zanim staniemy się właścicielami dobrze prosperującej firmy, trzeba przejść przez nie zawsze przyjemny proces załatwiania formalności, wyposażenia, zatrudnienia pracowników. Jakie sprawy warto przemyśleć wcześniej?
Znalezienie i wynajęcie lokalu jest jednym z czynników, które mogą zdecydować o sukcesie naszego biznesu. Musi to być miejsce uczęszczane, w dobrej dzielnicy, możliwie jak najbliżej centrum miasta. Często spełnienie tych założeń jest kosztowne – warto wtedy przemyśleć na co nas stać i jaka lokalizacja będzie dla nas najkorzystniejsza.
Równie ważne jest wyposażenie cukierni. To ono będzie oceniane w pierwszej kolejności przez klientów. Czasem warto zatrudnić do pomocy fachowca, który urządzi spójne stylistycznie wnętrze – ze smakiem i w zgodzie z aktualnymi trendami. Ważne jest nie tylko to, co widoczne dla gości, ale też zaplecze. Przestrzeń dla pracowników powinna być odpowiednio duża i wygodna, aby łatwo było się w niej poruszać, a także umieścić wszystkie potrzebne sprzęty – piece, lodówki, stoły.
Już na etapie pisania biznesplanu warto też zastanowić się, jaki profil ma mieć nowo otwierana cukiernia. Może będzie specjalizować się w tortach na wyjątkowe okazje? Albo tylko w tym lokalu będzie można dostać regionalne słodkości? A może będzie to wszechstronne miejsce, gdzie będzie też można kupić również lody? Ustalenie profilu jest pomocne, gdy swoją ofertę chcemy kierować do określonego typu klientów – przekonując ich tym samym o profesjonalności i najwyższej jakości oferowanych usług.