Zezwolenie na pracę jest wymagane dla cudzoziemców, którzy chcą pracować w Polsce. Jest ono wydawane przez lokalny urząd pracy, który jest instytucją państwową odpowiedzialną za świadczenie usług związanych ze znalezieniem pracy, doradztwem zawodowym i szkoleniem zawodowym. O zezwolenie na pracę w imieniu cudzoziemca musi wystąpić pracodawca. Wniosek powinien zostać złożony w lokalnym urzędzie pracy nie później niż trzy miesiące przed datą, w której cudzoziemiec planuje rozpocząć pracę.
Jeśli planujesz pracować w Polsce, ważne jest, abyś wiedział, jak i gdzie uzyskać zezwolenie na pracę. W tym artykule wyjaśnimy, jakie dokumenty są wymagane i gdzie można je uzyskać.
Wniosek o zezwolenie na pracę należy złożyć w lokalnym urzędzie pracy. Pracodawca powinien złożyć formularz wniosku oraz dokumenty potwierdzające, że ma legalną siedzibę w Polsce lub uzyskał pozwolenie na prowadzenie działalności w tym kraju. Dokumenty te mogą obejmować: zaświadczenie o rejestracji wydane przez polski Rejestr Przedsiębiorstw i Podmiotów Gospodarczych, dowód rejestracji w Krajowym Rejestrze Sądowym, zaświadczenie wykazujące własność nieruchomości w Polsce lub pozwolenie na jej dzierżawę
Do wniosku o wydanie zezwolenia na pracę należy dołączyć dokument potwierdzający kwalifikacje zawodowe wnioskodawcy. Może to być w formie certyfikatu wydanego przez uprawnioną instytucję lub oświadczenia pracodawcy potwierdzającego zamiar zatrudnienia wnioskodawcy i określającego jego stanowisko pracy.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w składaniu dokumentów w tej sprawie to możesz zawsze skorzystać z usług biura rachunkowego takiego jak np. https://www.sigma.zgora.pl/pozwolenia-o-prace-dla-cudzoziemcow/.