Według najnowszych badań specjaliści ds. handlu dowiedli, że drukowanie papierowych gazetek promocyjnych jest zwykłym marnotrawstwem papieru. Niemal połowa z wydrukowanych gazetek spełnia swoją rolę, natomiast 42% klientów, którzy otrzymali gazetkę promocyjną w formie papierowej nawet do niej nie zagląda, zaś niemal 34 % wybiera tylko określone działy. Stąd istnieje wyraźna potrzeba, by zamienić makulaturę oraz marnowane na nią pieniądze na wypuszczanie ofert w formie cyfrowej.
Marnowanie papieru to także degradacja środowiska oraz pozbywanie się lasów. Gazetki promocyjne online to lepsza ich odsłona, gdyż mając odpowiednią aplikację tzw. agregator promocji, jesteśmy w stanie dotrzeć do gazetki każdego sklepu, bez potrzeby zbierania ton papieru. W sklepach Biedronka gazetka promocyjna w wersji papierowej jest drukowana z coraz mniejszym nakładem, zaś aplikacje z gazetkami online wykazują np. ogromne zainteresowania gazetkami promocyjnymi Biedronki, które masowo przeglądane są przez klientów przy pomocy smartfona. W sieci Rossmann gazetka papierowa powoli przechodzi do przeszłości. Dzięki nowej aplikacji drogerii, którą warto posiadać, by móc korzystać z promocji, liczba jej odbiorców jest coraz większa. W aplikacji zbieramy punkty, posiadamy kod uprawniający do zniżek na wybrane produkty, a także mamy dostęp do całej oferty sklepu, także produktów przecenionych. Wpisując jakie produkty najczęściej kupujemy, aplikacja powiadamia nas o obniżkach cen właśnie tych produktów. Takich rozwiązań będzie coraz więcej.