Każdy właściciel warsztatu samochodowego ma swoje określone metody jego prowadzenia. To on ustala obowiązki pracowników i swoje oczekiwania w stosunku do nich, a także dba o to, aby klienci wychodzili z uśmiechem na ustach, zadowoleni z jakości usług. Realizacja celu w postaci zysków, zwłaszcza w tak wymagającej branży, wiąże się jednak z koniecznością przestrzegania kilku kluczowych zasad.
Warsztat samochodowy to miejsce, z którego klienci korzystają najczęściej z polecenia znajomych, członków rodziny albo sąsiadów. Ta grupa jest najbardziej lojalna, nie oznacza to jednak, że należy spoczywać na laurach. Dla funkcjonowania zakładu najważniejsze jest bowiem pozyskiwanie nowych usługobiorców. Aby to osiągnąć, trzeba po pierwsze utrzymywać dobre relacje ze wszystkimi klientami bez wyjątku. Od samego początku muszą oni czuć, że pozostawiony przez nich pojazd jest w dobrych rękach. Po drugie, istotna jest rzetelność, czyli wykonywanie wszystkich usług bardzo dokładnie, a nie pobieżnie. Klient powinien czuć, że jest w tym wszystkim najważniejszym elementem. To dla każdego mechanika priorytet. Kolejną kluczową zasadą jest całkowita uczciwość, przede wszystkim w zakresie ustalanych cen. Powinny one być adekwatne do jakości naprawy – niższe, jeśli wykorzystuje się tradycyjne wyposażenie warsztatów samochodowych, a wyższe – jeśli np. trzeba sprowadzić jakąś drogą część lub podzespół z hurtowni. Następną wartościową wskazówką dla właściciela jest nagradzanie lojalności. Chodzi o to, aby w trakcie kolejnej wizyty klienta przygotować dla niego jakąś niespodziankę, np. w postaci tańszej wyceny abo bezpłatnego wykonania dodatkowej usługi. Właściciel musi także pamiętać o tym, aby regularnie zaopatrywać swój warsztat w części, które może kupować taniej w takich miejscach, jak choćby hurtownia motoryzacyjna w Krakowie.