Wzajemna współpraca pomiędzy pracownikiem, a przełożonym to podstawa właściwej komunikacji. Do tego celu stosuje się specjalne metody oceny okresowej wszystkich członków zespołów oraz menadżerów. Podczas niej, każda osoba otrzymuje informację zwrotną na temat swojej działalności oraz mocnych i słabszych stron, dzięki czemu dowiaduje się, nad którymi obszarami powinna popracować.
Ocena 360, to początek procesu rozwojowego, który jest doskonałą bazą do przeprowadzania rozmów z podwładnymi i przygotowywania indywidualnych planów szkoleniowych. Przed przeprowadzeniem badania, osoba której ono dotyczy, wybiera od kogo chce otrzymać informację zwrotną. Następnie wytypowani wypełniają ankietę, w której odpowiadają na pytania dotyczące tego, jak przebiega wzajemna współpraca oraz za które aspekty zachowania należą się pochwały, a które nadają się do poprawy. Wszystkie informacje oraz wnioski od ludzi, którzy je wypełnili otrzymuje zainteresowany.
Tak przeprowadzona ocena pracowników pomaga rozwijać kompetencje zawodowe oraz wzmacnia poczucie przynależności do zespołu. Przed wdrożeniem tej metody badania, zalecane są specjalne szkolenia, które pozwolą na skuteczne jej wdrożenie. Taki system umożliwi także poznanie ukrytych talentów, cech szczególnych i kompetencji podwładnych, które do tej pory były niezauważane. Pomoże on również w otwartej komunikacji, która często jest bardzo trudnym elementem wzajemnej współpracy i wymiany zdań.