Reklama jest dźwignią handlu, bez niej przedsiębiorstwo nie może funkcjonować. Niezależnie od tego, czy firma zajmuje się świadczeniem usług, czy sprzedażą detaliczną, aby zdobyć klientów, musi o nich zawalczyć. Specjaliści od reklamy mówią o wielu jej rodzajach. Jednym z nich są t dostępne w przestrzeni publicznej. W jakich miejscach warto umieścić reklamy swojej firmy?
Reklama ma przyciągać ludzi, więc to oczywiste, że powinna znajdować się w miejscach, gdzie spotyka się ich dużo. Galerie handlowe, słupy ogłoszeniowe, billboardy, nawet drzwi i ściany w toaletach publicznych! Jednymi z bardziej trafionych miejsc są przystanki komunikacji publicznej, tramwaje, autobusy i metra. Szczególnie reklama w metrze działa w sposób wyjątkowo efektywny.
Specyficzny środek komunikacji, jakim jest metro, przemieszcza się z dużą prędkością na dość długich trasach. Codziennie korzysta z nich masa ludzi, przewijają się w nim tłumy. Służą do przemieszczania się głównie do pracy, szkół i uczelni. Pozostając we wnętrzu wypełnionego wagonu, pasażer nie ma zbyt wielkiego wyboru co do wyboru czynności. Wtedy jego uwaga zaczyna automatycznie poszukiwać punktu zaczepienia. Wzrok skupia się na szczegółach i poszukuje tych najbardziej interesujących. Napotykając na dobrze skomponowaną reklamę, automatycznie rejestruje jej treść. W czasie jednej podróży pasażer może przeczytać ją nawet kilkukrotnie! Nic dziwnego, że przekazana w niej informacja pozostaje w głowie potencjalnego klienta na dłużej.