Największe firmy cieszą się uznaniem na całym świecie. Każdy z nas potrafi wymienić kilka głównych koncernów, które towary dostarczają nawet w najdalsze zakątki świata. Międzynarodowy transport drogowy umożliwia pomnożenie kapitału a także zwiększenie rynku zbytu. Dlatego też coraz większa liczba firm decyduje się na szybki krok w stronę globalizacji produkcji.
Rywalizacja na międzynarodowym rynku jest o wiele bardziej intensywna. Nie ma tutaj podziału na regionalne oraz krajowe firmy. Aby zyskać sympatię danego grona odbiorców, musimy dostarczyć towary o bardzo dobrej jakości
w równie korzystnej cenie.
To zadanie, które stanowi swoiste wyzwanie. Umiejętne prowadzenie marketingu pozwala jednak na czerpanie równie dużych korzyści. Nie ma tu bowiem mowy o ograniczonej klienteli. Najlepsi zdobywają stale uznanie nowych. Za pomocą sprzedażowych witryn internetowych (,,klik” i zakupy zrobione) lub tez przy pomocy stacjonarnych placówek.
Oczywiście, decyzja o wejściu na międzynarodowy rynek powinna być przemyślana oraz umiejętnie przedyskutowana. To zadanie dla osób decyzyjnych, które doskonale znają cele a także możliwości finansowe firmy.
Nie da się jednak ukryć tego, iż w XXI wieku w świecie pełnym konkurencji, dodatkowe dojście do nowych klientów staje się bezcenne. Jeżeli podmiot rynkowy decyduje się na uczynienie tego kroku w przód, koniecznie musi zająć się wieloma kwestiami. Wśród nich na pierwszy plan wysuwają się chociażby kwestie transportu towarów.