Jeszcze do niedawna Volkswagen był dla wielu kierowców synonimem trwałości, precyzji i solidnej maszynerii. Przede wszystkim Golfy cieszyły się uznaniem. Było to auto niedrogie, komfortowe i niezawodne. I pomimo, że do dziś wypadają one bardzo dobrze na tle konkurencji, to jednak trzeba się od czasu do czasu liczyć się z awariami.
Trudno jednoznacznie powiedzieć, co w Volkswagenach psuje się najczęściej, bo każda wersja ma swoje mocne i słaby strony. Jednak właściciele warsztatów naprawczych zauważają, że można w pewnym stopniu wytypować charakterystyczne usterki, pojawiające się co jakiś czas. Jedną z nich jest zapychanie się filtra cząsteczek stałych. Można spróbować samemu rozwiązać ten problem poprzez spalenie na trasie znajdujących się w nim zanieczyszczeń. Jeśli jednak to nie pomoże, trzeba wymienić ten element w odpowiednim sklepie https://pamaku.pl/dpf-filtry-czastek-stalych-volkswagen-passat-i4137.html z tego typu częściami.
Niektóre silniki Volkswagenów mogą być podatne na awarie. Najczęściej są zgłaszane problemy z rozrządem. Koszt wymiany nie jest tani, więc lepiej zawczasu się dowiedzieć, które modele są najbardziej podatne na ten rodzaj usterki. Do innych bolączek pojazdów tej marki należą kłopoty z elektroniką i elektryką, a także awarie podwozia. Na stronach internetowych można się dowiedzieć, jakie wersje są szczególnie podatne na tego typu uszkodzenia. Koszty naprawy mogą być naprawdę duże, dlatego lepiej wcześniej mieć tego świadomość.