Reklama zewnętrzna stała się integralną częścią polskiego krajobrazu. Nie tylko w miastach, billboardy i różnego rodzaju grafiki pojawiają się także w mniejszych miejscowościach, a nawet przy drogach, daleko od dużych aglomeracji. Nie ulega jednak wątpliwości, że największym wyzwaniem reklama zewnętrzna pozostaje w dużych ośrodkach miejskich. Tam liczba materiałów reklamowych jest przytłaczająca. Pojawiają się jednak pomysły, jak połączyć interesy reklamodawców z upiększeniem przestrzeni miejskiej.
Budowanie przestrzeni przyjaznej człowiekowi nie sprowadza się do ograniczenia hałasu. Równie ważna jest ekologia wizualna. W jej ramach stosuje się nie tak liczne tablice reklamowe Oborniki zyskują też ciekawe akcenty dekoracyjne. Przekaz promocyjny nie musi sprowadzać się do nachalnych plakatów z wizerunkiem produktu. Przemyślaną reklamę oferuje chociażby street art. Estetyczne murale są ozdobą, a przy okazji można ulokować w nich logo marki, bądź któryś z jej konkretnych wyrobów.
Skuteczna reklama musi być widoczna, dlatego mniejsza liczba billboardów opłaca się także reklamodawcom. W kolejnych polskich miastach przeprowadzana jest rewitalizacja. Znikają krzykliwe neony i telebimy, pojawiają się natomiast stonowane tablice reklamowe Luboń wypełniają w konsekwencji szyldy dopasowane do stylistyki budynków. Szczególnie korzystnie wpływa to na wygląd zabytkowych ulic i dzielnic, co sprawdza się jednak we wszystkich częściach miasta. Zgodnie z wytycznymi ekologii wizualnej mieszkańcy przebywają w spokojniejszym otoczeniu. A do konsumentów skuteczniej docierają widoczne przekazy reklamowe.