W jaki sposób reklamy mogą upiększyć przestrzeń miasta?

Pieniądze i biznes
info-market
W jaki sposób reklamy mogą upiększyć przestrzeń miasta?
Potrzebujesz ok. 2 min. aby przeczytać ten wpis

Reklama zewnętrzna stała się integralną częścią polskiego krajobrazu. Nie tylko w miastach, billboardy i różnego rodzaju grafiki pojawiają się także w mniejszych miejscowościach, a nawet przy drogach, daleko od dużych aglomeracji. Nie ulega jednak wątpliwości, że największym wyzwaniem reklama zewnętrzna pozostaje w dużych ośrodkach miejskich. Tam liczba materiałów reklamowych jest przytłaczająca. Pojawiają się jednak pomysły, jak połączyć interesy reklamodawców z upiększeniem przestrzeni miejskiej.

Czym jest ekologia wizualna?

Budowanie przestrzeni przyjaznej człowiekowi nie sprowadza się do ograniczenia hałasu. Równie ważna jest ekologia wizualna. W jej ramach stosuje się nie tak liczne tablice reklamowe Oborniki zyskują też ciekawe akcenty dekoracyjne. Przekaz promocyjny nie musi sprowadzać się do nachalnych plakatów z wizerunkiem produktu. Przemyślaną reklamę oferuje chociażby street art. Estetyczne murale są ozdobą, a przy okazji można ulokować w nich logo marki, bądź któryś z jej konkretnych wyrobów.

Mniej znaczy więcej

Skuteczna reklama musi być widoczna, dlatego mniejsza liczba billboardów opłaca się także reklamodawcom. W kolejnych polskich miastach przeprowadzana jest rewitalizacja. Znikają krzykliwe neony i telebimy, pojawiają się natomiast stonowane tablice reklamowe Luboń wypełniają w konsekwencji szyldy dopasowane do stylistyki budynków. Szczególnie korzystnie wpływa to na wygląd zabytkowych ulic i dzielnic, co sprawdza się jednak we wszystkich częściach miasta. Zgodnie z wytycznymi ekologii wizualnej mieszkańcy przebywają w spokojniejszym otoczeniu. A do konsumentów skuteczniej docierają widoczne przekazy reklamowe.

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

Ostatnie wpisy
Rekomendowane
W jaki sprzęt do salonu kosmetycznego warto zainwestować?
W jaki sprzęt do salonu kosmetycznego warto zainwestować?
Sukces salonu kosmetycznego dla każdego może przejawiać się w czymś innym. Dla jednych to długa lista stałych klientek. Inni uważają, […]
Polecamy