Garby drogowe to nierówności, które umieszcza się na poboczach dróg, aby spowolnić ruch i uświadomić kierowcom ich prędkość. Mogą być również stosowane w celu powstrzymania pojazdów przed przejeżdżaniem przez przejścia dla pieszych, przejścia dla pieszych lub przejścia szkolne. W obszarach miejskich, gdzie jest dużo pieszych, mogą być używane jako sposób kontroli przepływu ruchu. Są one stosowane w celu zmniejszenia prędkości ruchu i poprawy bezpieczeństwa poprzez zmuszenie pojazdów do zwolnienia.
Najpopularniejszym typem garbu drogowego jest próg zwalniający. Są to podniesione kopce asfaltu, które zmuszają kierowców do zmniejszenia prędkości przy przejeżdżaniu przez nie. Wysokość progu zwalniającego wynosi 7,5 – 15 centymetrów, w zależności od pożądanego efektu, jaki chce się osiągnąć. Niższy profil wytwarza mniejszą siłę na samochód, ale również mniejszą ochronę przed uderzeniem w pieszych, którzy mogą przechodzić. Wyższy garb zapewnia większą ochronę przed uderzeniem dla pieszych, ale zwiększa siłę odczuwaną przez kierowców podczas przejeżdżania przez niego.
Głównym celem instalacji garbów drogowych jest zapobieganie wypadkom spowodowanym przez pędzące pojazdy. Mogą one również pomóc w zmniejszeniu zatłoczenia na ruchliwych ulicach, czyniąc je bezpieczniejszymi dla pieszych i rowerzystów.
Progi zwalniające są często instalowane na skrzyżowaniach lub w martwych punktach, gdzie kierowcy mogą nie być w stanie dostrzec pieszych lub rowerzystów na czas, aby uniknąć ich potrącenia.