Wiele par przygotowujących się do ślubu, z powodu zapracowania nie ma czasu na bieganie po sklepach i samodzielne zorganizowanie przyjęcia weselnego. Frustrująca jest zwłaszcza sytuacja, gdy do zaślubin pozostały zaledwie dwa miesiące (lub mniej), a my nadal nie mamy nawet zarezerwowanej sali czy kupionej sukni lub garnituru. Jedynym sensownym rozwiązaniem jest wówczas zatrudnienie doradcy weselnego.
Profesjonalizm w cenie
W ostatnich latach jak grzyby po deszczu wyrastają na mapie dużych miast firmy oferujące kompleksową organizację wesel oraz ślubów. Są w nich zatrudnieni wykwalifikowani konsultanci, zwani również z języka angielskiego wedding plannerami. To właśnie te osoby pomagają młodej parze na wszystkich etapach organizacji ich wymarzonego przyjęcia weselnego.
Podpowiadają na przykład, na co powinni zwrócić szczególną uwagę, a także wskazują wypróbowane już rozwiązania. Dzięki temu młodzi nie muszą wykonywać setek telefonów i narażać się na spotkanie z niekompetentnymi podwykonawcami.
Doradcy weselni pomagają ponadto w:
- zarezerwowaniu terminu w urzędzie stanu cywilnego albo w kościele
- wyborze sali i motywu przewodniego wesela
- organizacji lekcji tańca
- wyborze fotografa, kamerzysty oraz zespołu muzycznego
- wyborze potraw i trunków na przyjęcie, często też ustalają plany stołów weselnych
- umawianiu spotkania z makijażystką lub fryzjerką
- dogrywaniem kwestii związanych z sesją fotograficzną
- sporządzaniu etykiet z podziękowaniami weselnymi lub wyborze tych dostępnych w internecie np. na https://akatja.pl/158-etykiety-podziekowania-weselne
Zatrudnienie profesjonalnego konsultanta ślubnego nie kosztuje aż tyle, by nie mogła sobie na to pozwolić przeciętna para. Najpierw należy się jednak z taką osobą umówić na niezobowiązujące spotkanie, które pozwoli nam zorientować się, czy pomysły wedding plannera przypadną nam w ogóle do gustu.