Hiperautomatyzacja to nowy sposób automatyzacji operacji IT. Różni się od tradycyjnej automatyzacji, ponieważ wykorzystuje sztuczną inteligencję (AI) i uczenie maszynowe (ML), aby uczyć się na podstawie przeszłych doświadczeń i poprawiać swoją wydajność.
Być może słyszałeś o AI i ML, ale możesz nie wiedzieć, co oznaczają one dla operacji IT. Oto krótki przegląd.
Odnosi się do systemów, które mogą wykonywać zadania normalnie wymagające ludzkiej inteligencji (np. postrzeganie wzrokowe, rozpoznawanie mowy, podejmowanie decyzji). AI jest dziś wykorzystywana w wielu zastosowaniach, w tym w samojezdnych samochodach i oprogramowaniu do rozpoznawania mowy w telefonach i komputerach.
Odnosi się do poddziedziny AI, która koncentruje się na algorytmach, które mogą uczyć się na podstawie danych bez wyraźnego zaprogramowania lub przy użyciu systemów opartych na regułach, które są twardo zakodowane w systemie przez człowieka. Na przykład system ML może analizować wcześniejsze rozmowy z działem obsługi klienta, aby zidentyfikować częste pytania zadawane przez klientów podczas rozmowy telefonicznej, dzięki czemu może polecać odpowiedzi, zanim klienci zadadzą pytania, lub udzielać odpowiedzi automatycznie, bez wcześniejszego zaprogramowania tych odpowiedzi.
Jeśli chcesz poznać więcej szczegółów o tym rozwiązaniu, to koniecznie sprawdź witrynę internetową: https://amniscode.pl/blog/?p=88.