Dieta, która wzmocni odporność

Dieta, która wzmocni odporność

Jesienią i zimą odporności poświęca się wiele uwagi. W rzeczywistości warto troszczyć się o nią przez cały rok, wspierając swój organizm na różne sposoby. Podstawą jest tu oczywiście dieta. Rodzaj spożywanych produktów i jakość składników przekładają się na sposób funkcjonowania człowieka. Co więcej, wpływa to nie tylko na zdrowie fizyczne, ale również psychiczne. Co wyróżnia jadłospis przyjazny układowi immunologicznemu?

Dieta musi być zróżnicowana

W diecie współczesnych ludzi zdecydowanie za dużo jest żywności przetworzonej, a niestety za mało surowych owoców, świeżych warzyw i ziół. Wśród tych najbardziej sprzyjających odporności znajduje się ostropest mielony. Spożywany regularnie poprawia trawienie, pozytywnie wpływając między innymi na działanie wątroby. Jeżeli chodzi o owoce, to w imię dobrej odporności warto sięgać po bogate w witaminę C cytrusy. Jedno jest natomiast pewne, zdrowa dieta opiera się na różnorodności. Dostarczając organizmowi odmiennych składników, wspiera się go w walce ze stanami zapalnymi i dostarcza mu potrzebnych składników odżywczych.

Każdego dnia warto znaleźć czas na skomponowanie pełnowartościowego posiłku. Na początek może być to śniadanie. Z czasem dobre nawyki wchodzą w krew i nawet się nie zauważa, jak sprzyjające odporności pestki słonecznika lądują w sałatce bądź musli. Im bardziej zróżnicowane menu, tym lepiej. W ten sposób organizm otrzymuje bowiem wszelkie możliwe wsparcie, potrzebne mu do obrony przed drobnoustrojami i stanami zapalnymi.

Opublikowano w

InfoMarket

InfoMarket jest serwisem informacyjnym dla konsumentów, przedsiębiorców, dla chcących dbać o zdrowie i dobrze gospodarować finansami - ogólnie dla każdego!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

osiemnaście + dwadzieścia =