Jak białko wpływa na mięśnie i czy warto je suplementować?

Jak białko wpływa na mięśnie i czy warto je suplementować?

Białko jest jednym z trzech makroskładników, obok węglowodanów i tłuszczu. Składa się z aminokwasów, które są budulcem życia. Aminokwasy znajdują się we wszystkich pokarmach zawierających białko, ale niektóre pokarmy mają ich więcej niż inne. Białko można uzyskać zarówno z produktów pochodzenia zwierzęcego, jak i ze źródeł roślinnych.

Działanie białka

Białko jest niezbędnym składnikiem odżywczym dla Twojego organizmu, aby funkcjonować prawidłowo. Twoje ciało potrzebuje go do budowy masy mięśniowej, naprawy tkanek i wytwarzania enzymów, hormonów i innych substancji, które utrzymują Cię przy życiu. Białko pomaga również dłużej czuć się sytym, co może zapobiec przejadaniu się i przybieraniu na wadze.

Rodzaje suplementów białkowych

Istnieją różne rodzaje suplementów białkowych dostępnych obecnie na rynku. Białko serwatkowe jest popularnym wyborem, ponieważ zawiera wszystkie dziewięć niezbędnych aminokwasów, co ułatwia organizmowi szybkie wchłanianie składników odżywczych, dzięki czemu mogą być one od razu wykorzystane przez mięśnie podczas ćwiczeń lub uprawiania sportu. Istnieją również wegańskie proszki białkowe, które nie zawierają produktów zwierzęcych, takich jak serwatka czy jajko. Są one dobrą opcją dla wegan i osób z nietolerancją laktozy. Istnieją również proszki białkowe na bazie roślin, które mogą być wykonane z soi, grochu i konopi. Najpopularniejsze rodzaje białka w proszku obejmują izolat serwatki, koncentrat serwatki, kazeinę i białko jaj. Każdy rodzaj odżywki białkowej możemy znaleźć choćby na stronie https://inkospor.pl/.

Opublikowano w

InfoMarket

InfoMarket jest serwisem informacyjnym dla konsumentów, przedsiębiorców, dla chcących dbać o zdrowie i dobrze gospodarować finansami - ogólnie dla każdego!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

5 × 2 =