Zakładając własną działalność gospodarczą każdy przedsiębiorca mierzy się z licznymi wyzwaniami. Jednym z nich jest bez wątpienia wybór odpowiednich rodzajów reklamy, które skutecznie wypromują ofertę produktową bądź usługową na rynku. Zazwyczaj początkowy budżet przeznaczony na marketing nie jest zbyt wysoki, dlatego zaleca się stawianie przede wszystkim na dobrze widoczne nośniki zewnętrzne oraz reklamę w Internecie. Poszczególne rozwiązania zostaną wymienione w dalszej części artykułu.
Za najbardziej efektywną, a jednocześnie ekonomiczną uznawana jest powszechnie reklama led w postaci dużych tablic i ekranów montowanych na elewacjach budynków, ewentualnie na wolnostojących stelażach. Wymienione nośniki pozwalają na prezentowanie czytelnego i ostrego przekazu, który jest doskonale widoczny nawet z dużej odległości – i to niezależnie od warunków pogodowych. Dzięki temu zapisuje się w świadomości tysięcy potencjalnych konsumentów. Rozsądną alternatywę stanowią tradycyjne materiały poligraficzne, czyli ulotki, wizytówki i plakaty. Koszt ich wykonania jest stosunkowo niewielki, natomiast efektywność w docieraniu do klientów zaskakująco duża. Oczywiście warto również pomyśleć o nowoczesnej reklamie w sieci. Chodzi tutaj w szczególności o porządnie wykonaną stronę www (koniecznie przejrzystą i funkcjonalną), regularne wysyłanie ofert drogą e-mailową, prowadzenie firmowego konta na wybranych portalach społecznościowych, pozycjonowanie własnej witryny w wyszukiwarce, a także prowadzenie atrakcyjnego bloga o tematyce branżowej.